
باورهای اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی
باورهای اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی
در مقاله امروز، میخواهیم برخی از رایج ترین باورهای اشتباه در آموزش زبان انگلیسی را به چالش بکشیم.
ما میتوانیم این باورها را در بسیاری از مردم، مشاهده کنیم و به همین دلیل است که میخواهیم آن ها را به چالش بکشم، به این دلیل که آنها بر روند یادگیری زبان انگلیسی ما بسیار تاثیر میگذارند، به خصوص وقتی که نگرش ما نسبت به آن را تحت تاثیر قرار میدهند.
آموزش زبان انگلیسی برای بزرگتر ها سخت است
همه ما این عبارات را شنیدهایم: «من بیش از حد مسن هستم که زبان یاد بگیرم»، «فقط کودکان میتوانند زبان یاد بگیرند»، «من دوست ندارم که دیگر زبان یاد بگیرم» نه تنها اینها همه غلط هستند، بلکه مطالعات زیادی نیز وجود دارند که ثابت میکنند آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان آسان تر است.
طبق معمول، این مشکل ناشی از رویکرد ما برای یادگیری یک زبان جدید است. وقتی استفاده از یک رویکرد سنتی مبتنی بر یادگیری آگاهانه از قواعد دستور زبان، حفظ کردن لیست واژگان و غیره انجام میشود، واقعا برای ما عادی است، چون توانایی ما برای حفظ کردن این مشکلات احتمالا کاهش پیدا کرده است، بنابراین زمان ما برای مطالعه زبان دشوار است، به همین دلیل ما این کار را در یک زمان انجام نداده ایم و دلایل مشابه دیگری نیز داریم.
تمام این موانع به تقویت این باور غلط کمک میکنند و ما را به نا امیدی هدایت میکنند و همانطور که بارها گفته ایم، احتمالا تسلیم زبان انگلیسی میشویم. با این حال، هیچ یک از این موانع واقعی نیستند و هیچ تاثیری در زمانی که اصول درست از طریق یک زبان به دست میآید، ندارند. در حقیقت، ما بزرگسالان حتی قادر خواهیم بود که زبان را سریعتر یاد بگیریم چون دانش ما از دنیا بیشتر است و همچنین انواع موضوعاتی که میتوانیم در مورد آن صحبت کنیم.
حال بیایید مثالی از یک آزمایش ارائه دهیم که واقعیت اشتباهات در حین یادگیری زبان انگلیسی از صفر را ثابت میکند:
در سال ۱۹۷۷، جیمز Asher - که روش واکنش فیزیکی کاملی را ایجاد کرد - آزمایش زیر را انجام داد: نه کلاس ابتدایی TPR که زبان اسپانیایی به عنوان یک زبان خارجی، از کلاسهای ۵ تا ۸، و یک کلاس آموزش بزرگسالان ، با دو کلاس کنترل از کلاس هفتم تا نه مقایسه شدند. کلاسهای TPR تنها ۲۰ ساعت آموزش داشت در حالی که کنترل ۲۰۰ ساعت دستور العمل و تاکید بر دستور زبان اسپانیایی داشت. تست مورد استفاده، "آزمون تصویر اسپانیایی برای گوش دادن" بود، که از دانش آموزان خواسته شد تا قضاوت کنند که آیا یک جمله در رابطه با یک تصویر درست یا غلط بوده است. همه رده های TPR، به استثنای کلاس پنجم، پس از ۱۰۰ ساعت عملکرد بهتری داشت و کلاس بزرگسالان بعد از تنها ۲۰ ساعت، پس از ۲۰۰ ساعت عملکرد بهتری داشت. نتایج similar با استفاده از آزمون خواندن به دست آمد.
آنچه که این آزمایش نشان میدهد ما نه تنها تسلط شگفت انگیزی از این روش ها را نشان میدهد که براساس اصول درست هستند، بلکه همچنین ظرفیت بزرگسالان برای یادگیری زبان انگلیسی بالاتر است.
یادگیری زبان انگلیسی فرآیندی سخت است که نیازمند تلاش و مطالعه است
یادگیری زبان زیاد هم سخت نیست، اما این اعتقاد بخشی از زندگی هزاران و هزاران دانش آموز زبان انگلیسی است. ما قبلا بار ها درباره این موضوع صحبت کرده ایم که چطور از این موضوع آگاه هستیم، این آگاهی رویکرد ما به یادگیری زبان را به طور چشمگیری تغییر داده است.
هیچ وقت در یادگیری زبان انگلیسی خوب نبوده ام
خوشبختانه، دوباره داریم درباره یک باور غلط حرف میزنیم.حقیقت این درست است که این فرآیند برای برخی افراد کمی آسان تر است و خروجی ما در زمان های مختلف ظاهر خواهد شد، درست مانند مشکلی که با کودکان و زبان مادری آن ها اتفاق میافتد.با این حال، اگر اصول صحیح اعمال شوند، هر فرد میتواند هر زبانی را یاد بگیرد.
از آنجا که آموزش زبان انگلیسی، مطالعه آگاهانه قوانین دستور زبان و حفظ کردن فهرست واژگان مشکل بنظر میرسد، بسیاری از مردم در حقیقت با این فرآیند به دلایل گوناگونی دچار مشکل خواهند شد (آنها هرگز دانش آموزان خوبی نبوده اند)و آنها فکر خواهند کرد که در زبان خوب نیستند، یا حتی بدتر، کههرگز نمیتوانند انگلیسی را یاد بگیرند. در حقیقت، من معتقدم که پیدا کردن این رویکرد خستهکننده یک واکنش کاملا طبیعی است.
ترس از حرف زدن و یادگیری زبان انگلیسی
متاسفانه، این در واقع باور نیست، بلکه یک واقعیت است. من این را در این مقاله قرار داده ام، چون فکر میکنم این امکان وجود دارد که این مشکل را فراموش کنیم. وقتی اشتباهات ما به طور مداوم اصلاح میشوند، اغلب مردم به رشد عقاید خود ادامه میدهند مانند "من در یادگیری زبان خوب نیستم" و آن ها از صحبت کردن میترسند.
غذا خوردن در کلاس نباید مجاز باشد
بسیاری از دانش آموزان زمانی که غذا میخورند بهتر تمرکز میکنند، نوشیدنی، جویدن، یا گاز گرفتن در حین یادگیری باعث پیشرفت می شود. آنچه که آن ها واقعا به آن نیاز دارند، به خصوص زمانی که خسته، ناامید و یا در حال مقابله با وظایف دشوار هستند، تحریک دهان است. یک مطالعه نشان داد که دانش آموزانی که اجازه صرف غذا را داشتند، به میزان قابل توجهی بالاتراز کسانی بودند که گرسنه، به یادگیری زبان انگلیسی ادامه دادند.
سخن پایانی
شما میتوانید در مراکز انگلیسی صائب ثبت نام کرده و دوره آموزش زبان انگلیسی را چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین آموزش ببینید.آموزش زبان انگلیسی از مقدماتی تا پیشرفته برای شما عزیزان در دسترس است.